- 10.06.15.05 Undervisningens tilrettelæggelse







Undervisningens tilrettelæggelse, herunder valg af undervisnings- og arbejdsformer, metoder, stofudvælgelse og lignende, skal varieres så den svarer til den enkelte elevs behov og forudsætninger
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Arbejdsformer, undervisningens tilrettelæggelse
- Fagfordeling mellem lærerne
- Fagønsker, lærere
- Fordeling af lærernes fag
- Metoder, undervisningens tilrettelæggelse
- Planlægning af undervisningen
- Skemalægning, undervisningens tilrettelæggelse
- Stofudvælgelse, undervisningens tilrettelæggelse
- Undervisningens tilrettelæggelse
- Undervisningsformer, undervisningens tilrettelæggelse
- Undervisningsplanlægning i grundskolen
- 10.06.15.10 Undervisningens formål, mål og læseplaner







Der er fastsat regler om formålet med undervisningen samt forskellige mål for de enkelte fag/emner. Det er eksempelvis kompetencemål, færdigheds- og vidensmål. Endvidere udarbejdes der læseplaner for de obligatoriske fag og emner
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Formålet med undervisningen i folkeskolens obligatoriske fag og emner
- Færdigheds- og vidensmål for folkeskolens fag og emner
- Godkendelse af læseplaner for folkeskolens fag og emner
- Kerneområder i dansk og matematik, regler for opmærksomhedspunkter
- Kompetencemål for bestemte klassetrin i folkeskolen
- Læseplaner for folkeskolens obligatoriske fag og emner
- Opmærksomhedspunkter for kerneområder i dansk og matematik, regler
- Regler om formålet med undervisningen i folkeskolens obligatoriske fag og emner
- Skolernes læseplaner for folkeskolens obligatoriske fag og emner
- Undervisningens formål, mål og læseplaner
- Vejledende læseplaner, folkeskolens fag og emner
- Vidensmål for folkeskolens fag og emner
- 10.06.15.15 Undervisning i grundskolens obligatoriske fag







Undervisningen i 1.-9. klasse gives inden for tre fagblokke, nemlig humanistiske fag, praktisk/musiske fag og naturfag. De enkelte fag gives på enten alle klassetrin eller på enkelte klassetrin
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Billedkunst som fag i grundskolen
- Biologi som fag i grundskolen
- Dansk som fag i grundskolen
- Engelsk som fag i grundskolen
- Fagblokke, grundskolen
- Fransk, fag i grundskolen
- Fysik som fag i grundskolen
- Fysik/kemi, fag i grundskolen
- Geografi som fag i grundskolen
- Historie som fag i grundskolen
- Humanistiske fag i grundskolen
- Håndværk og design som fag i grundskolen
- Idræt som fag i grundskolen
- Kemi som fag i grundskolen
- Kristendomskundskab som fag i grundskolen
- Madkundskab som fag i grundskolen
- Matematik som fag i grundskolen
- Musik som fag i grundskolen
- Musiske fag i grundskolen
- Natur som fag i grundskolen
- Naturfag i grundskolen
- Praktiske fag i grundskolen
- Samfundsfag i grundskolen
- Teknologi som fag i grundskolen
- Tysk som fag i grundskolen
- Undervisning i grundskolens obligatoriske fag
- 10.06.15.18 Klassetrinsindplacering







Eleverne undervises på det klassetrin i grundskolen, der svarer til deres skolealder. Dog kan en elev rykkes et klassetrin op eller undervises på samme klassetrin i 2 år, hvis det er til elevens bedste. Indplacering på klassetrin kan ske i forbindelse med skoleårets start eller i løbet af skoleåret
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Elev går et klassetrin om
- Elev rykkes et klassetrin op
- Elev springer et klassetrin over
- Elev undervises på samme klassetrin i 2 år
- Indplacering på klassetrin
- Klassetrinsindplacering
- Omgængere, undervisning på samme klassetrin i 2 år
- Overspring af klassetrin
- Undervisning på samme klassetrin i 2 år
- 10.06.15.20 Supplerende undervisning eller anden faglig støtte







Til elever, der for eksempel har skiftet skole eller været uden for undervisning i længere tid, gives der fornøden supplerende undervisning eller anden faglig støtte
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Ekstratimer i enkelte fag, supplerende undervisning til elever i grundskolen
- Manglende undervisning, supplerende undervisning eller anden faglig støtte til elever i grundskolen
- Skoleskift, supplerende undervisning eller anden faglig støtte til elever i grundskolen
- Supplerende undervisning eller anden faglig støtte
- 10.06.15.22 Sygeundervisning







Elever, der på grund af for eksempel smittefare eller af hensyn til deres sundhed, ikke kan undervises i skolen, skal undervises på anden vis, eksempelvis på et sygehus eller i en institution
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Elever i grundskolen med smittefare, sygeundervisning
- Hospitalsundervisning, elever i grundskolen
- Institutioner, sygeundervisning af elever i grundskolen
- Kroniske sygdomme, sygeundervisning af elever i grundskolen
- Smittefare, sygeundervisning af elever i grundskolen
- Sundhedshensyn, sygeundervisning af elever i grundskolen
- Sygehusundervisning, elever i grundskolen
- Sygeundervisning
- Sygeundervisning af elever i folkeskolen
- Sygeundervisning af elever i folkeskolen og frie grundskoler
- Sygeundervisning i hjemmet af elever i grundskolen
- 10.06.15.24 Sprogprøver for visse elever i 1.-9. klasse







Obligatoriske sprogprøver for elever i 1.-9. klasse, som modtager undervisning i dansk som andetsprog, på skoler og afdelinger af skoler, hvor mere end 30 procent af eleverne bor i et boligområde, der har været på listen over udsatte boligområder
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Afdækning af sproglige kompetencer for visse elever i 1.-9. klasse
- Obligatoriske sprogprøver for visse elever i 1.-9. klasse
- Sprogprøver for visse elever i 1.-9. klasse
- Visitation af sproglige kompetencer for visse elever i 1.-9. klasse
- 10.06.15.25 Undervisning i dansk som andetsprog til tosprogede børn







Tosprogede elever med behov for sprogstøtte skal ved optagelse i folkeskolen i forbindelse med skolestart eller senere i skoleforløbet gives undervisning i dansk som andetsprog. Ved tosprogede elever forstås børn, der har et andet modersmål end dansk, og som først ved kontakt med det omgivende samfund, eventuelt gennem skolens undervisning, lærer dansk
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Dansk som andetsprog til tosprogede børn
- Folkeskolens undervisning i dansk som andetsprog
- Henvisning til anden skole end distriktsskolen, folkeskolens undervisning i dansk som andetsprog
- Tilrettelæggelse af undervisningen, folkeskolens undervisning i dansk som andetsprog
- Tosprogede børn, undervisning i dansk som andetsprog
- Undervisning i dansk som andetsprog til tosprogede børn
- Undervisning i dansk som andetsprog til tosprogede elever med behov for sprogstøtte
- Undervisningstilbud til tosprogede børn/elever, undervisning i dansk som andetsprog i folkeskolen
- 10.06.15.27 Særligt tilbud om grundskoleundervisning til tosprogede børn og unge







Kommunen kan opretter og driver et særligt tilbud om grundskoleundervisning til tosprogede børn og unge, hvis det vurderes, at eleverne har et væsentligt behov for sprogstøtte i form af undervisning i dansk som andetsprog, og det vurderes at være pædagogisk påkrævet at henvise eleverne til det særlige tilbud
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Børn og unge med væsentlige behov for sprogstøtte i form af undervisning i dansk som andetsprog, særligt tilbud om grundskoleundervisning til tosprogede børn og unge
- Elever med væsentlige behov for sprogstøtte i form af undervisning i dansk som andetsprog, særligt tilbud om grundskoleundervisning til tosprogede børn og unge
- Grundskoleundervisning til flygtningebørn, særligt tilbud om grundskoleundervisning til tosprogede børn og unge
- Særlige grundskoler, særligt tilbud om grundskoleundervisning til tosprogede børn og unge
- Særlige undervisningstilbud til tosprogede børn og unge, særligt tilbud om grundskoleundervisning til tosprogede børn og unge
- Særlige undervisningstilbud til tosprogede elever, særligt tilbud om grundskoleundervisning til tosprogede børn og unge
- Særligt tilbud om grundskoleundervisning til tosprogede børn og unge
- 10.06.15.30 Modersmålsundervisning







Modersmålsundervisning skal tilbydes undervisningspligtige børn, der er statsborgere i EU-/EØS-lande samt børn fra Færøerne og Grønland. Endvidere kan der tilbydes modersmålsundervisning til børn, hvis forældre kommer fra andre lande
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Elevtal, modersmålsundervisning
- EU-statsborgeres børn, modersmålsundervisning
- EØS-statsborgeres børn, modersmålsundervisning
- Folkeskolens modersmålsundervisning
- Færøske børn med færøsk som talesprog, modersmålsundervisning
- Grønlandske børn med grønlandsk som talesprog, modersmålsundervisning
- Henvisning til nabokommune, modersmålsundervisning
- Hold, modersmålsundervisning
- Modermålsundervisning
- Modersmålsundervisning
- Tilmeldinger til modersmålsundervisning
- Undervisningens omfang, modersmålsundervisning
- Undervisningens placering, modersmålsundervisning
- 10.06.15.35 Kristendomsundervisning







Kristendomsundervisnings centrale område er den danske folkekirkes evangelisk-lutherske kristendom, men på visse klassetrin skal undervisningen også omfatte fremmede religioner og andre livsanskuelser. Dækker også procedureregler ved elevers fritagelse for kristendomskundskab i folkeskolen
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Folkekirkens evangelisk-lutherske kristendom, kristendomsundervisning
- Formål, kompetencemål og opmærksomhedspunkter for folkeskolens fag og emner (Fælles Mål), kristendomsundervisning
- Fremmede religioner, kristendomsundervisning
- Fritagelse for kristendomsundervisning
- Kristendomskundskab, undervisning
- Kristendomsundervisning
- Livsanskuelser, kristendomsundervisning
- Procedureregler ved elevers fritagelse for kristendomskundskab i folkeskolen
- Undervisning i kristendom
- 10.06.15.40 Undervisning i obligatoriske emner







I grundskolens undervisning indgår nogle obligatoriske emner, eksempelvis færdselslære, seksualundervisning og familiekundskab
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Familiekundskab, undervisning
- Formål, kompetencemål og opmærksomhedspunkter for folkeskolens fag og emner (Fælles Mål), undervisning i obligatoriske emner
- Færdselslære, undervisning
- Obligatoriske emner, undervisning
- Seksualundervisning
- Sundheds- og seksualundervisning
- Sundhedsundervisning
- Uddannelse og job, undervisning
- Undervisning i obligatoriske emner
- 10.06.15.45 Undervisning i valgfrie fag og emner







Udover de obligatoriske fag og emner kan der på 7.-9. klassetrin tilbydes undervisning i en række valgfrie fag og emner
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Arbejdskendskab, valgfrit fag
- Billedkunst, valgfrit fag
- Drama, valgfrit fag
- Filmkundskab, valgfrit fag
- Formål, kompetencemål og opmærksomhedspunkter for folkeskolens fag og emner (Fælles Mål), undervisning i valgfrie fag og emner
- Fransk, valgfrit fag
- Håndværk og design, valgfrit fag
- Indvandrersprog, valgfrit fag
- Madkundskab, valgfrit fag
- Medier, valgfrit fag
- Musik, valgfrit fag
- Spansk, valgfrit fag
- Tysk, valgfrit fag
- Undervisning i valgfrie fag og emner
- Valg af valgfag, elever
- Valgfag
- Valgfrie fag og emner, undervisning
- 10.06.15.50 Erhvervspraktik i folkeskolen







Alle elever i folkeskolen har ret til at komme i praktik, også kaldet erhvervspraktik, i en uge i 8. klasse og en uge i 9. klasse, Det er også muligt for elever i 6. og 7. klasse at komme i praktik
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Erhvervspraktik for elever i 8. og 9. klasse
- Erhvervspraktik i folkeskolen
- Institutionspraktik for elever i 8. og 9. klasse
- Kombination af skole og praktik, juniormesterlæreordningen
- Skoleelevers praktik i virksomheder og institutioner
- Virksomhedspraktik for elever i 8. og 9. klasse
- 10.06.15.50 Erhvervspraktik i folkeskolen







Alle elever i folkeskolen har ret til at komme i praktik, også kaldet erhvervspraktik, i en uge i 8. klasse og en uge i 9. klasse, Det er også muligt for elever i 6. og 7. klasse at komme i praktik. Dækker også Juniormesterlæreordningen, der tilbyder elever i 8. og 9. klasse en praktisk og erhvervsrettet vej gennem grundskolen som forberedelse til en erhvervsuddannelse
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Erhvervspraktik for elever i 8. og 9. klasse
- Erhvervspraktik i folkeskolen
- Institutionspraktik for elever i 8. og 9. klasse
- Kombination af skole og praktik, juniormesterlæreordningen
- Skoleelevers praktik i virksomheder og institutioner
- Virksomhedspraktik for elever i 8. og 9. klasse
- 10.06.15.55 Undervisningen i børnehaveklasser







Undervisningen i børnehaveklasser - også kaldet 0. klasse - gives primært i form af leg og andre udviklende aktiviteter. Undervisningen skal omfatte en række kompetenceområder, eksempelvis sprog, matematisk opmærksomhed og kreative og musiske udtryksformer
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Engagement og fællesskab, kompetenceområder i børnehaveklasser
- Form for undervisningen i børnehaveklasser
- Formål, kompetencemål og opmærksomhedspunkter i børnehaveklassen (Fælles Mål)
- Indhold i undervisningen i børnehaveklasser
- Kompetenceområder i børnehaveklasser
- Kreative og musiske udtryksformer, kompetenceområder i børnehaveklasser
- Krop og bevægelse, kompetenceområder i børnehaveklasser
- Leg og læring, undervisningen i børnehaveklasser
- Matematisk opmærksomhed, kompetenceområde i børnehaveklasser
- Musiske udtryksformer, kompetenceområder i børnehaveklasser
- Naturfaglige fænomener, kompetenceområde i børnehaveklasser
- Sprog, kompetenceområde i børnehaveklasser
- Undervisningen i børnehaveklasser
- 10.06.15.60 Evaluering og prøver i grundskolen til og med 9. klassetrin







Elever og forældre skal regelmæssigt have besked om skolens syn på elevernes udbytte af undervisningen. Det kan ske på grundlag af eksempelvis testresultater og standpunktskarakter. Som led i evalueringen skal der for hver elev udarbejdes en elevplan med status og perspektiver
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- 9.-klasseprøver, evaluering og prøver i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Afgangsbeviser, grundskolen
- Anvendelse af test til vurdering af elevernes udbytte af undervisningen
- Den obligatoriske projektopgave på 9. klassetrin
- Eksamen, 9. klasse
- Eksamensbeviser, grundskolen
- Elevens uddannelsesparathed, elevplanen
- Elevernes udbytte af undervisningen
- Elevevaluering, test og elevens faglig udvikling
- Elevplaner, evaluering og prøver i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Evaluering og prøver i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Fastsættelse af karakter i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Folkeskolens afgangseksamen, 9. klassetrin
- Folkeskolens afgangsprøver, 9. klasse
- Folkeskolens evaluering af elever, evaluering og prøver i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Folkeskolens Nationale Overgangstest
- Folkeskolens prøver, evaluering og prøver i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Folkeskolens test i udvalgte fag, evaluering og prøver i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Fri selvvalgt opgave på 9. klassetrin, evaluering og prøver i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Karakter, evaluering og prøver i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Karakterfastsættelse i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Karaktergivning i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Klassebeviser, evaluering og prøver i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Klasseprøver, evaluering og prøver i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Landsresultater, nationale test i grundskolen
- Nationale test, evaluering og prøver i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Obligatorisk projektopgave på 9. klassetrin, evaluering og prøver i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Obligatoriske test i folkeskolen
- Projektopgaven i folkeskolens 9. klasse
- Prøver, 9. klasse
- Standpunktskarakter, evaluering og prøver i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Test, evaluering og prøver i grundskolen til og med 9. klassetrin
- Udvalgte fag, udarbejdelse af test til vurdering af elevernes udbytte af undervisningen
- 10.06.15.65 Ferier og fridage i grundskolen







Skoleåret begynder den 1. august. Elevernes sommerferie begynder den sidste lørdag i juni. Øvrige ferier og fridage fastlægges lokalt, typisk med udgangspunkt i en politisk vedtaget ferieplan
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Antal skoledage, grundskolen
- Efterårsferie, folkeskoler
- Ferieplan, folkeskoler
- Ferier og fridage i grundskolen
- Fridage i grundskolen
- Første skoledag efter skoleårets begyndelse
- Placering af ferier og fridage, folkeskoler
- Sidste skoledag, folkeskoler
- Skoleårets længde, grundskolen
- Sommerferie i grundskolen
- Vinterferie i grundskolen
- 10.06.15.70 Undervisningstid og antal undervisningstimer i grundskolen







Der er fastlagt en samlet varighed af undervisningstiden per skoleår for børnehaveklassen til 3. klassetrin, for 4.-6. klassetrin og for 7.-9. klassetrin. Endvidere er der fastlagt et minimumstimetal for 7.-9-klassetrin samt for temaerne i børnehaveklasserne
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Antal årlige undervisningstimer, grundskolen
- Daglig undervisningstid/timetal, grundskolen
- Dansk, minimumstimetal i grundskolen
- Elevtimetal, grundskolen
- Folkeskolen, timetal
- Historie, minimumstimetal i grundskolen
- Klokketimer, undervisningstiden i grundskolen
- Længde af skoleugen, grundskolen
- Maksimalt antal undervisningstid i grundskolen
- Matematik, minimumstimetal i grundskolen
- Minimumstimetal, grundskolen
- Obligatoriske fag, antal årlige undervisningstimer i grundskolen
- Pauser, undervisningstiden i grundskolen
- Samlet varighed af undervisningstiden
- Timefordeling, folkeskolen
- Timetal, undervisningstiden i grundskolen
- Ugentlige undervisningstimetal, grundskolen
- Undervisningstid og antal undervisningstimer i grundskolen
- Valgfag, antal årlige undervisningstimer i grundskolen
- Vejledende timetal, fag uden minimumstimetal
- Årlige antal undervisningstimer, grundskolen
- 10.06.15.75 Lektiehjælp og faglig fordybelse inden for undervisningstiden







Lektiehjælp og faglig fordybelse er en integreret del af den samlede skoledag for alle elever i folkeskolen. Lektiehjælp og faglig fordybelse kan eksempelvis tilrettelægges som intensive forløb eller hele temadage og skal understøtte elevernes læringsmål i fagene
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Faglig fordybelse inden for undervisningstiden
- Intensive forløb, lektiehjælp og faglig fordybelse inden for undervisningstiden
- Lektiehjælp og faglig fordybelse inden for undervisningstiden
- Lektiehjælpstilbud inden for undervisningstiden
- Lektietilbud inden for undervisningstiden
- Talentforløb, lektiehjælp og faglig fordybelse inden for undervisningstiden
- Temadage, lektiehjælp og faglig fordybelse inden for undervisningstiden
- Turboforløb, lektiehjælp og faglig fordybelse inden for undervisningstiden
- 10.06.15.80 Støtte i den almindelige undervisning til elever med særlige behov







Elever med særlige behov, der har brug for støtte i mindre end 9 undervisningstimer ugentligt skal have støtte inden for den almindelige undervisning. Det kan eksempelvis ske ved undervisningsdifferentiering, holddannelse eller tolærerordninger
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Holddannelse, støtte i den almindelige undervisning
- Inklusion, støtte i den almindelige undervisning
- Nationalt rådgivningsteam for inklusion
- Personlig assistance, støtte i den almindelige undervisning
- Støtte i den almindelige undervisning til elever med særlige behov
- Supplerende eller anden faglig støtte i den almindelige undervisning
- Tolærerordninger, støtte i den almindelige undervisning
- Undervisningsassistenter, støtte i den almindelige undervisning
- Undervisningsdifferentiering, støtte i den almindelige undervisning
- 10.06.15.85 Understøttende undervisning







Understøttende undervisning supplerer undervisningen i folkeskolens fag og obligatoriske emner, og kan anvendes til eksempelvis læringsforløb, der sigter på at styrke elevernes læringsparathed, sociale kompetencer og motivation og trivsel
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Bevægelse og motion, understøttende undervisning
- Dansk som andetsprog, understøttende undervisning
- Demokratisk deltagelse, understøttende undervisning
- Den åbne skole, understøttende undervisning
- Elevsamtaler, understøttende undervisning
- Gæstelærerbesøg, understøttende undervisning
- Intensive læsekurser, understøttende undervisning
- Intensive matematikkurser, understøttende undervisning
- Klassens tid, understøttende undervisning
- Motion og bevægelse, understøttende undervisning
- Praktiske forløb, understøttende undervisning
- Privatøkonomi, understøttende undervisning
- Projektorienterede forløb, understøttende undervisning
- Samarbejde mellem skoler og virksomheder, understøttende undervisning
- Skole-/virksomhedssamarbejde, understøttende undervisning
- Skolernes samarbejde med det lokale idræts-, kultur- og foreningsliv
- Sociale kompetencer, understøttende undervisning
- Styrkelse af klassefællesskabet, understøttende undervisning
- Styrkelse af uddannelsesparatheden, understøttende undervisning
- Særligt talentforløb til fagligt stærke elever, understøttende undervisning
- Udflugter, understøttende undervisning
- Understøttende undervisning
- Åben skole, understøttende undervisning
- 10.06.15.87 Voksnes deltagelse i folkeskolens undervisning







Folkeskolen kan tilbyde voksne at deltage i folkeskolens undervisning på 8.-9. klassetrin. Dækker også betalingen fra voksne, som deltager i folkeskolens undervisning
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Betalingen fra voksne, som deltager i folkeskolens undervisning
- Voksendeltagelse i undervisningen i folkeskolen
- Voksnes deltagelse i folkeskolens undervisning
- 10.06.15.88 Madordninger og boder i folkeskoler







Der kan etableres frivillige madordninger på skolerne, hvor eleverne som en del af undervisningen kan inddrages i planlægningen, tilberedningen og salget af maden. Ligeledes kan der etableres boder, hvor eleverne sælger eksempelvis frugt og drikkevarer
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Drikkevarer, madordninger i folkeskolen
- Forældrebetaling, madordninger i folkeskoler
- Frivillige madordninger i folkeskolen
- Frokostmåltid, madordninger i folkeskolen
- Frugt, madordninger i folkeskolen
- Frugtordninger, madordninger i folkeskolen
- Køkkenet som pædagogisk værksted, madordninger i folkeskolen
- Mad- og måltidspolitik, madordninger i folkeskolen
- Madordning som pædagogisk værktøj, folkeskoler
- Madordninger og boder i folkeskoler
- Mellemmåltider, madordninger i folkeskolen
- Morgenmad, madordninger i folkeskolen
- Organisering af madordninger på folkeskolerne
- Rammer for måltider på skolen, madordninger på folkeskolerne
- Skolefrugt, madordninger i folkeskolen
- Skolefrugtordning, madordninger i folkeskolen
- Skolemad i folkeskolen
- Skolemælk, madordninger i folkeskolen
- Skolemælkordning, madordninger i folkeskolen
- Skolemælksordning, madordninger i folkeskolen
- Sund skolemad, madordninger i folkeskolen
- 10.06.15.90 Elevtal i grundskolens klasser samt klassedannelser







Ved skoleårets begyndelse må elevtallet i børnehaveklasser og på 1. og 2. klassetrin (0.-2. klasse) ikke overstige 26. Kommunen kan dog i særlige tilfælde tillade et højere elevtal end de 26, dog ikke over 28. På de øvrige klassetrin, må elevtallet i klasserne normalt ikke overstige 28. Dog kan der i særlige tilfælde gives tilladelse til et elevtal på 30 i klasserne. Klasserne dannes efter antallet af elever og en klasse kan omfatte flere klassetrin op til 7. klassetrin
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Antal elever i klasserne, grundskolen
- Elevtal i grundskolens klasser samt klassedannelser
- Højere elevtal i grundskolens klasser
- Klassedannelser, grundskolen
- Klassekvotienter, grundskolen
- Klasselister, grundskolen
- Klasseloft, elevtal i grundskolens klasser samt klassedannelser
- Klasseloftet, elevtal i grundskolens klasser samt klassedannelser
- Klassesammenlægninger, grundskolen
- Klassestørrelser, grundskolen
- Prognoser, elevtal i grundskolen
- Sammenlægning af klasser, grundskolen
- Skoleårets begyndelse, klassedannelse
- 10.06.15.92 Forældrekontakt i grundskolen







Forældrekontakt i skolen, herunder forældremøder, skole-hjem-samtaler med videre
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Forældrecaféer, forældrekontakt i grundskolen
- Forældrekontakt i grundskolen
- Forældremøder, forældrekontakt i grundskolen
- Forældreråd, forældrekontakt i grundskolen
- Forældresamtaler, forældrekontakt i grundskolen
- Klasseforældreråd, forældrekontakt i grundskolen
- Kommunikationsplatform mellem skole og hjem
- Meddelelser til hjemmet, forældrekontakt i grundskolen
- Samarbejde mellem skole og hjem, forældrekontakt i grundskolen
- Samarbejds- og kommunikationsplatform mellem skole og hjem, Aula
- Samarbejdsplatform mellem skole og hjem
- Skole-hjem-samtaler, forældrekontakt i grundskolen
- Skolehjemsamtaler, forældrekontakt i grundskolen
- Temaaftener, forældrekontakt i grundskolen
- 10.06.15.95 Undervisningsmidler og pædagogiske læringscentre







De pædagogiske læringscentre skaber overblik over og formidler læringsressourcer i bred forstand. Det drejer sig om analoge og digitale læremidler, bøger til elevernes fritidslæsning, digitale værktøjer, læringsforløb med eksterne aktører og andre ressourcer med læringspotentiale
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Analoge læremidler, pædagogiske læringscentres formidling af
- Bøger til elevernes fritidslæsning, pædagogiske læringscentres formidling af
- Digitale læremidler, pædagogiske læringscentres formidling af
- Digitale værktøjer, pædagogiske læringscentres formidling af
- Dokumentation om læringsresultater og evaluering, formidling fra folkeskolens pædagogiske læringscentre
- Evalueringsmetoder, formidling fra folkeskolens pædagogiske læringscentre
- Folkeskolens pædagogiske læringscentre
- Formidling af kulturtilbud til børn og unge, folkeskolens pædagogiske læringscentre
- Forskningsbaseret viden om læring, formidling fra folkeskolens pædagogiske læringscentre
- Kulturtilbud til børn og unge, formidling fra folkeskolens pædagogiske læringscentre
- Læringsaktiviteter, formidling fra folkeskolens pædagogiske læringscentre
- Læringsforløb med eksterne aktører, pædagogiske læringscentres formidling af
- Læringsplatforme, formidling fra folkeskolens pædagogiske læringscentre
- Læringsportaler, formidling fra folkeskolens pædagogiske læringscentre
- Læringsressourcer, pædagogiske læringscentres formidling af
- Målstyret undervisning, formidling fra folkeskolens pædagogiske læringscentre
- Pædagogisk læringscenter, PLC
- Pædagogisk praksis og læring, formidling fra folkeskolens pædagogiske læringscentre
- Pædagogiske læringscentre i folkeskolen
- Skolebiblioteker (tidligere betegnelse for de pædagogiske læringscentre)
- Skoleudviklingsinitiativer, understøttelse fra folkeskolens pædagogiske læringscentre
- Understøttelse af skoleudviklingsinitiativer, folkeskolens pædagogiske læringscentre
- Undervisningsmaterialer, pædagogiske læringscentres formidling af
- Undervisningsmidler og pædagogiske læringscentre
- Undervisningsmidler, pædagogiske læringscentres formidling af
- Viden om målstyret undervisning, læringsaktiviteter og evaluering, folkeskolens pædagogiske læringscentre
- 10.06.15.97 Aktiviteter og arrangementer i grundskolen






Aktiviteter og arrangementer i skolen, der som hovedregel ligger uden for den skemalagte undervisning. Eksempelvis lejrskoler, ekskursioner, stævner, skolehaver med videre
Myndigheder- Børne- og Undervisningsministeriet
- Kommune
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Søgeord- Aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Dyrehold på skoler, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Ekskursioner, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Featureuger, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Fester, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Folkeskoleaktiviteter, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Folkeskolearrangementer, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Grundskoleaktiviteter, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Grundskolearrangementer, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Kulturelle folkeskolearrangementer, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Lejrskoler, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Naturklasse, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Skoleblade, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Skoleekskursioner, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Skolehaver, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Skolepatruljer, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Stævner, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Temadage, aktiviteter og arrangementer i grundskolen
- Udeskole, aktiviteter og arrangementer i grundskolen